czwartek, 20 grudnia 2012

"Igrzyska śmierci"

"Igrzyska śmierci"
"Oto ja, Katniss, dziewczyna, która igra z ogniem" (Igrzyska śmierci)
 
Odnoszę wrażenie, że o tej książce wszystko już zostało powiedziane. Aktualnie jest o niej głośno, nawet trochę za bardzo. W internecie można przeczytać mnóstwo recenzji i przez to sporo ludzi ma już dosyć wychwalania dzieła Suzanne Collins. Jednak mimo wszystkich przeszkód pokuszę się o napisanie "paru" słów na temat tej niezwykłej powieści.
 
Katniss ma 16 lat i odkąd nie żyje jej ojciec musi zajmować się swoją młodszą siostrą i matką, która załamała się po śmierci męża. Wielkimi krokami zbliżają się Głodowe Igrzyska, w których wezmą udział osoby pomiędzy 12 a 18 rokiem życia. Niestety, Prim, młodsza siostra Katniss, zostaje wylosowana. Szesnastolatka nie może na to pozwolić, dlatego postanawia wziąć udział w igrzyskach za swoją siostrę, chociaż zdaje sobie sprawę z konsekwencji tego wyboru.
 
"-Zgłaszam się na ochotnika! - dyszę. - Chcę być trybutem!" (Igrzyska śmierci)
 
Autorka miała śwetny, chociaż straszny pomysł na powieść i w pełni go wykorzystała. Książka była ciekawa i ani przez chwilę mnie nie nudziła, a wręcz przeciwnie. Trzymała w napięciu i to zachęcało do dalszego czytania.
 
Bohaterowie byli dobrze wykreowani, chociaż szkoda, że Rue nie była dokładniej opisana. Uważam, że była to jedna z najbardziej interesujących postaci (oczywiście obok kilku innych). Jednakże mimo wszystko nie zawiodłam się i pod tym względem na tej lekturze.
 
Sama idea igrzysk była przerażająca i dlatego ta powieść wzbudza w czytelnikach takie emocje. Przyznam, że wizja przyszłości, którą zaserwowała nam autorka jest wstrząsająca. Myślę, że tylko nieliczne osoby czytające tę książkę pozostaną obojętne, ponieważ ciężko odebrać ją jako lekką lekturę, o której zaraz się zapomni.
 
W skrócie jest to fantastyczna lektura, po którą warto sięgnąć. Pomimo jej zbytniej popularności, która niestety często zniechęca czytelników, bez obaw można sięgnąć po Igrzyska śmierci i być zadowolonym z zapoznania się z tak niesamowitą książką. Polecam!


A Wy czytaliście "Igrzyska..."? Jakie macie zdanie o tej książce?




2 komentarze:

  1. Czytałam :) mi osobiscie bardzo się podobała i jestem ciekawa jak dalej potocza się Losy Katniss

    OdpowiedzUsuń
  2. Czytałam. Książka wciąga nie można jej czytać tylko przez chwile. Po przeczytaniu pierwszej książki wzięłam się za drugą, bo już nie mogłam się doczekać co będzie dalej.

    OdpowiedzUsuń

Będzie mi bardzo miło, jeśli napiszesz chociaż parę słów od siebie. Jeżeli masz ochotę zadać pytanie dotyczące postu rownież to zrób, staram się wtedy odpisywać na komentarze ;)